Cyfryzacja Drukarni OPEGIEK poprzez automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwie

fundusze europejskie nagłówek

Drukarnia Opegiek Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt pn. „Cyfryzacja Drukarni OPEGIEK poprzez automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwie”.

Celem projektu jest cyfryzacja Spółki Opegiek, polegająca na zautomatyzowaniu procesu: produkcyjnego,zarządzania jakością, zamówień, gospodarki materiałowej, logistyki i magazynu oraz podniesienia poziomu cyberbezpieczeństwa. Projekt wpisany jest w obszar zintegrowane zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa –materiałowymi, finansowymi, produkcyjnymi, ludzkimi (ERP – Enterprise Resource Planning) poprzez zakup dodatkowych modułów i integrację z systemem ERP. Wdrożenie systemu produkcyjnego, obejmującego całe przedsiębiorstwo, pozwoli na pełną integrację wszystkich procesów, począwszy od momentu przyjęcia zlecenia do realizacji, po wysyłkę etykiet do klienta.

Zakres projektu obejmuje dwa zadania zakup wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych.

1) Zakupu wartości niematerialnych i prawnych – w tym:

– oprogramowanie do zarządzania produkcją – Licencja Produkcyjna

– moduł magazynowy do skanowania kodów kreskowych – Licencja Scanner

– wdrożenie i integracja z systemem ERP

– modernizacja elektronicznych systemów komunikacji poprzez stronę w zakresie jej obsługi w języku angielskim i niemieckim oraz w zakresie spełnia standardów dostępności cyfrowej WCAG 2.1. na poziomie AA

2) Zakup środków trwałych w tym:

– drukarki termotransferowe – do druku metek na opakowania jednostkowe, czyli pudła oraz na opakowania zbiorcze, czyli palety

– terminale POS – dla pracowników produkcyjnych do wprowadzania danych dotyczących produkcji bieżących zleceń produkcyjnych – do raportowania produkcji

– kolektory danych – skanery – dla magazynierów-spedytorów – do rejestracji zdarzeń magazynowych poprzez skanowanie towarów

– serwer – dla usprawnienia procesu backupu kluczowej bazy danych oraz poprawy w zakresie cyberbezpieczeństwa

– stacje robocze – niezbędne do obsługi oprogramowania zintegrowanego zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP)

Grupę docelową projektu stanowią pracownicy przedsiębiorstwa, kontrahenci, klienci przedsiębiorstwa. Implementacja projektu pozwoli na zaspokojenie wszystkich bieżących potrzeb firmy Opegiek Sp. z o.o. Zakres inwestycji jest odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby pracowników i klientów, które są dla Spółki inspiracją oraz drogowskazem do podejmowania nowych inwestycji.

Integracja systemów do zarządzania przedsiębiorstwem uprości cały proces realizacji zamówienia od momentu wprowadzenia zamówienia produkcyjnego do momentu wysyłki etykiet do klienta i wystawienia faktury VAT. Realizacja projektu pozwoli na wzrost efektywności pracy, procesy będą mniej czasochłonne, zamówienia będą realizowane szybciej, a możliwość popełnienia błędów zostanie ograniczona do minimum.

Dodatkowo modernizacja elektronicznych systemów komunikacji w zakresie spełnia standardów dostępności cyfrowej WCAG 2.1. na poziomie AA pozwoli na korzystanie z systemu zamówień czy oferty Wnioskodawcy osobom z ograniczoną dostępnością przez co projekt spełnia i uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania.

Realizacja inwestycji przyczyni się do spełnienia oczekiwań biznesowych Spółki w kontekście technologii cyfryzacji – komunikacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Wartość projektu: 344 381,55 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 156 763,60 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

fundusze europejskie plakat